**Suhaila's area**
gedik?
Sunday, March 13, 2011 | 9:47 AM | 0 ♥ Sweet Candy
ASSALAMUALAIKUM :)

gedik?atau tergedik-gedik?
wahai gurls yang kat luar sana tuh,,memang lumrah laa kan kita nieh ada sifat gedik tuh,cuma yang berbeza adalah cara kita menjaganya,,ada yang suka tunjuk-tunjuk gedik dye tuh,ala-ala manja gituh,ada jugak yang kat dalam dye punya gedik tuh kan,,

gurls nie biaselaa memang fitrah alam,akan keluar gedik dye tuh,lagi-lagi dengan lelaki,,kalau lelaki jer tak pa,inikan bila terjumpa mamat bertuah yang mempunyai hidung yang mancung,pipi tersorong-sorong,ala-ala hensem lah gitu kan,,erm,kadang-kadang rasa takut jugak laa kan dengan perangai semulajadi kita yang gedik uw tetiba lelaki di luar uw terasa menyampah+gegeli jer dengan kita kan,,macam mana nak buat?sebenarnya bagi saya,lantak kau lah nak benci ker tidak,suka hati aku laa nak buat apa kan,,tapi bagi sesiapa yang rasa risau dye akan dibenci atau dimenyampahi,boleh laa ikut tips yang saya cipta sendiri :)


jeng-jeng:

1.gedik memang laa boleh,tapi cuba kawal sedikit,ur body u laa yang kontrol okay :)

2.biar lelaki yang cari kita,bukan kita yang cari mereka ya :)

3.kalau tetiba perangai gedik tuh datang dengan overdose,marilah bersama-sama kita membusy kan diri sendiri,,at least kuranglah rasa nak menggedik tuh kan,,:)

4.banyakkan baca Al-Quran sebagai pelindung diri dari sifat-sifat mazmumah segala okay :)



berdasarkan apa yang saya lakukan insyaAllah lah boleh jalan..sama-samalah kita elakkan perangai gedik terlampau..hee.

tapi ada jugak lelaki yang anggap kalau kita nieh macam tak layan dye,macam buat dunno jer bila dye cakap kang cakap kita bajet ke mana jer,muka minah tepi jalan pon boleh dapat dye cakap,,haha,,tuh laa,,masalah dunia nieh,,jadi kita bersifat sederhana lah kann dengan diorunk nieh,,supaya hidup berlainan jantina di atas muka bumi ini sentiasa aman damai..

jangan lah cepat ambil hati sangat kalau ada papa perkara negatif yang didengar,,kerana itu semua ujian Allah :) sabarlah menghadapi dugaanNya kerana kau pasti akan mendapat balasan yang baik :)





♥ The Boss ♥

  
 Assalamualaikum :) I am suhaila. A girl who is trying to be a better muslimah through days. Pray for Gaza, please <3

♥ Leave me a message ♥



♥ Credits To ♥

Skin By Little Miss : //Suhaila Roslan
Edit by You : SUHAILAofie