**Suhaila's area**
tips kulit cerah.
Saturday, January 21, 2012 | 8:42 AM | 2 ♥ Sweet Candy



assalamualaikum.

tengok title tuh?haha.memang nampak sangat lah kan aku nie memang la sedang trauma dengan kulit gelap nieh.pernah tak rasa macam tak berkeyakinan je bila kulit gelap?bagi yang tak biasa laa.confirm memang rasa macam down je kan.especially to woman.kulit memang sangat penting kan?aset tuh.haha.so,kat sini meh sue bagi petua orang kampung nak cerahkan kulit nie.tapi nie bukan petua sue sendiri lah kann.sue tukang menyebarnya.hee.baik lah jugak kan3? :)



PETUA PERTAMA.:)



  1. ambil dua sudu beras dan kisar sehingga halus.
  2. kemudian,campur dengan satu sudu madu lebah dan sedikit teh pekat.
  3. gaulkan sehingga campuran itu menjadi krim pekat.
  4. sapukan krim pada kulit muka.
  5. biarkan kering dan bilas dengan air bersih.
PETUA KEDUA.:)



  1. sediakan satu sudu kacang dan enam biji badam.
  2. rendamkan kesemuanya di dalam air panas dan biarkan selama semalaman.
  3. esoknya,kisarkan bahan-bahan tersebut.
  4. sapukan pada wajah dan biarkan selama 30 minit.
  5. bilas dengan air bersih.

PETUA KETIGA.:)


  1. pukul sebiji telur ayam dan campurkan dengan satu setengah cawan minyak kelapa beserta satu sudu madu lebah.
  2. kacau sehingga rata dan pekat.
  3. simpan dalam petisejuk selama 1 jam.
  4. sapu ke wajah dan biarkan selama 30 minit.
  5. bilas dengan air bersih.


selamat mencuba ya :)

♥ The Boss ♥

  
 Assalamualaikum :) I am suhaila. A girl who is trying to be a better muslimah through days. Pray for Gaza, please <3

♥ Leave me a message ♥



♥ Credits To ♥

Skin By Little Miss : //Suhaila Roslan
Edit by You : SUHAILAofie