**Suhaila's area**
bicara kampus.
Wednesday, June 13, 2012 | 10:18 AM | 0 ♥ Sweet Candy
assalamualaikum !!

how are you doing today my friends? sorry lah lama tak jenguk korang-korang semua. almaklumlah. kita nie budak baru masuk universiti lahh katekan. need times untuk biasakan semua benda kat sini kan.dengan kelasnya,dengan jadualnya,dengan aktivitinya,dengan kokunya,dengan makannya,dengan naik tangganya,, haa macam-macam lagi laa. tapi itu semua banyak mengajar kita. ingat ! semua yang berlaku ada hikmahnya. semua yang berlaku adalah pengajaran yang perlu diambil oleh diri sendiri sama ada benda tuhh buruk ke baik okay geng?

so,apa yang sue buat kat sue nie. alhamdulillah. semuanya berlaku dengan lancar. walaupun ada sikit yang tersekat-sekat tapi akhirnya lancar juga :) okay untuk hari ini sue nak cerita kisah yang sangat menarik bagi sue dan insyaAllah rakanrakan sekalian juga okay? kisahnya baru sahaja berlaku tadi  bermula 8 malam ke 11.30 malam lebih kurang la. berlaku di DK500 di UiTM Puncak Alam. Forum Bicara Kampus (turn to the right) bersama SHAM KAMIKAZE,FARAH ASHIKIN dan USTAZ HAFIZ. korunk semua kenal tak? yeaah siapa takkenal sham kamikaze yang sangat mahsyuukk bila main gitar. siapa jugak tak kenal farah ashikin one in a  million tuh kan?

kenapa mereka ada di sini? kan artis tuhh? tapi forumnya ala-ala islam jer tajuk dia tuhh kan.haa meh sini nak cerita nie. dengan baik-baik ya. upps salah baca baik baik ya.jangan tertinggal papepun  ok. :p forum bicarakampus ini adalah untuk menceritakan pengalaman-pengalaman artis kita seperti sham kamikaze dan farah ashikin yang telah berhijrah ke jalan Allah. daripada dulu seorang yang terjebak dalam dunia hiburan,bayangkan tadi abang sham pakai jubah dan ketayap. kak farah pakai jubah,tudung labuh,berstokin dan bersarung tangan. dah kena panggil ustaz dan ustazah nie. masyaAllah. sangat cantik dan indah kurniaan Allah :)

cantik dah bertudung :)
okay slot bagaimana kak farah mendapat hidayah telah dirakamkan. jadi sama-sama lah kita hayati videonya ya? mungkin lebih jelas mendengar daripada mulutnya sendiri berbanding sue cerita takut ada yang mitos pulak kann.

*video di atas ada sambungan, tapi nanti sue upload ya. ngantuks sgt laa.

then abang sham kamikaze tak sempat nak record. record dalam otak jerr sebab terpaku sangat dengan cerita dia. fyi,tetamu yang datang sangat spoting. korunk takkan tertidur punya lah dengar cerita diorunk ! bayangkan dewan uw full gila sampai melimpah ruah isinya. ada yang tak dapat duduk taw. sue dapat duduk tapi kerusi share dua orang la. tapi who cares kan? sakit pinggang punn ilmu yang dapat sangat bermanfaat ! memang tak sia-sia pergi. thanks to Allah :) actuallypergi sebab nak collect kupon aktiviti. tapi bila dah sampai,dah dengar. hati nie cakap kalau tak dapat kupon punn takpela. benda nie best kutts. tapi nanti dapat jugak laa kupon tuhh. huhu.

abg sham :)
okay banyak sangat membebel. start with abang sham's story. abang sham berhijrah bersama-sama dengan rakan baiknya selama 13 tahun. bukan masa berhijrah 13 tahun. masa berkawan ya. orang cakap la orang jamming nie,jebon nie kalau call tak ada punya nak bagi salam. alih alih "weyh,,blablabla" tapi ada satu hari nie kawan abg sham call then dia ucap ASSALAMUALAIKUM. abg sham kaget. dia tengok handphone dia. betul ker kawan dia yang call kan. apehal pelik semacam? haha. then abg sham pergi rumah kawan dia tuhh tiba-tiba kawan
dia ajak soat. aippp?pelik. tapi dia solat je laa. habis solat kawan dia cakap jum kita pergi jalan jalan. bak kata abg sham. jalan-jalan cari masjid. wee. diorunk berjalan jalan ke masjid di sebelah utara. dari kay el ke sana. so sekali ni diorunk stop kat satu masjid. maafkan sue. sue lupa nama masjid nya. tapi area utara lah ya. tak silap dekat perak. diorunk stop untuk solat. tengok tengok ada 5 orangsahaja dalam satu jemaah kan. imam,bilal,........dan semua nya yang ada jawatan la dalam masjid tuhh. then diorunk punn sembahyang jemaah. lepas habis solat,imam pun tepuk carpet then dia cakap dekat abg sham "ustaz,baca doa ya?" haa,amik kau berpeluh segala time imam cakap uw. adeke jebon nak pergi baca doa. wahhduhh.lepas tuhh imam suruh kawan abg sham pulak. haa 2x5. last-last imam yang baca. haha. lepas habis segala imam pergi dekat diorunk dan tanya la soalan. dengan membahasakan diri mereka sebagai ustaz. baik ya imam uw. sentiasa husnuszhon (bersangka baik). okay kemuncak cerita nie bila diorunk sampai dekat satu masjid area perlis. diorunk berhenti sembahyang.yang terkejutnya abg sham nampak imam daripada masjidilharam yang terkenal uw (maaf tak ingat nama) ada kat dalam masjid uw. fuhhh,pelik kan? haaa,,take picture punya take picture gambar blur aje...

so,itulah orang kata hidayah daripada Allah. tapi bak kata ustaz hafiz. hidayah perlu dicari bukan tunggu sahaja ya? insyaAllah. dan kata kak farah pula kalau nak berhijrah tak ada perkataan sedikitsedikit. berhijrah means everything change. ermm,macam tuh la ya.

so last sekali abg sham ada buat show dengan gitar nya lagu ketika cinta bertasbih. aww so sweet and sedap !! :)

the end,harap sama-sama ambil iktibar. im writing here for sharing :)

♥ The Boss ♥

  
 Assalamualaikum :) I am suhaila. A girl who is trying to be a better muslimah through days. Pray for Gaza, please <3

♥ Leave me a message ♥



♥ Credits To ♥

Skin By Little Miss : //Suhaila Roslan
Edit by You : SUHAILAofie