**Suhaila's area**
MDS.
Friday, June 8, 2012 | 2:57 AM | 2 ♥ Sweet Candy
assalamualaikum.

hee. berapa banyak kali nak update nie? yeaah sebab dah lama tak update.so nak cerita mcam-macam la nie. sementara masih free lagi dantak berbuat apa-apa. dan bersendirian di bilik ini. before nie cerita pasal hari pendaftaran yang telahberlaku pelbagai benda yang tak di sangka. sekarang giliran MDS pula untuk mendapat tempat di blog ini untuk diceritakan sebagai bahan. :)

first of all. MDS? apa tuhh. waktu hari first baru daftar,memang tak tahu la apa benda MDS nie?ohh,bila tengok kat screen LCD yang besar gila dekat RSU (ruang solat utama) baru tahu yang MDS adalah MINGGU DESTINI SISWA. mds ini macam lebih kurang orientasi la. minggu untuk menguruskan segala macam hal di universiti. berbeza dengan orientasi time form one dulu. memang la kan. weare 18 years old. takkan nak suruh budak-budak macam kitorunk pergi hafal nama kakak abang pulak kan? hee. mds nie telah diuruskan oleh MPP. majlis perwakilan pelajar. okay mds nie ada 2 wave. yeahh,gelombang.wave 1 yang daftar pada 2jun. wave 2yang daftar pada 3jun. so,sue wave1.:)

okay memang panjang lah ceritanya. tapi sue cerita setakat yang sue ingat la. okay mds dilakukan bermula 2jun - 6jun. hari sabtu sampai rabu sahaja. tak sampai seminggu punn. tapi memang sangat penat. rutin harian kami semua akan bangun pada pukul 5 pagi,solat subuh di bilik dan pukul 6 memang dah kena ada dekat lobi kolej kediaman masing-masing. kolej kediaman sue R3. blok nie ada 9 tingkat. anatara yang paling tinggi la. so,bilangan kami sangat ramai.around 600 orang yang ada dekat R3. woo,kalau beratur tiga-tiga makooiii,panjang gilaaa, kalau seberang jalan kitorunk nie,15minit la kena tunggu baru habis semua orang. kalah lembu lintas jalan taw.hee. okay then kitorunk akan ke destinasi seterusnya iaitu breakfast :)

lepas breakfast,banyak masa kitorunk dihabiskan dekat dalam KKPR.tapi untuk wave1lah. untuk wave 2 diorunk dekat RSU. sebab kami nie ada 2900++ramainya. terpaksa bahagikan kerana tiada tempat yang lebih besar lagi. adapun padang kawad. siapa nak duduk kat situ? macam plkn pulak nanti kan. kitorunk terbahagi kepada dua jugak. asasi sains dan asasi kejuruteraan.bilangan nya lebih kurang. tetapi asasi kejuruteraan ada lebih banyak siswa berbanding asasi sains kerana sebaliknya.

okay,mds banyak bagi masa untuk selesaikan pasal pendaftaran. pasal biasiswa KPT la. ceramah itu ini. ada la sikit mainmain game. tengok lawak ke der bila masa free. hehe. ada belajar 10 break.waa,itu paling best. buat tiaptiap hari punn takpe. ceramah pasal kolej,tatatertib,peraturan,daftar fakulti,beli itulah inilah. haa,memang banyak la. penat nak cerita.tapi mds sangat sibuk.dari pagi ke petang dengan baju kurung dengan sport shoes !!wuwuwu. tapi sue suka sangat penutup mds.

macam ABPBH naa dye punya majlis even duduk dekat dewan terbuka je. iaitu padang kawad.
hee.macam-macam ada.happening. kakak abang PM yang sangat spoting,lawak. buat kami happy sangat malam tuh.abang PM ada yang nyanyi. ada anugerah untuk biro-biro yang paling popular. lepas tuh yang paling untung budak birthday yang sama tempoh dengan mds nie.dapat celebrate ramai-ramai lg.beribu orang nyanyikan lagu birthday kat diorunk.dapat kek lagi.waa,awesome sangat. memang takkan lupa. then ada video time mds yang merakamkan ramai orang syahid sambil angguk angguk geleng geleng sampai teleng. haha. that night,takkan lupa. precious memories :)


see,betapa panjangnyaline R3.

rafflesiaku syurgaku :)

lalalagi.

sebelum perasmian.

tengok.tudung uitm taw nie.

senaman setiap hari tangga tuh :)

fakulti.





susah nak jumpa nie sebab berlainan wave. hee.

the beauitiful of palam

M5.faundation engineering. 

jalanjalan.

mar obie.

again.

:)

gathering.

yeah. air besar yang sedap.


*nie abg jimmy yang nyanyi time penutup :)


then kami pun ada lawat-lawat bangunan fakulti bersama rakan. gather dengan budak-budak mozac jugak. waaa,sangat penat actually sekarang. pening. ok laa,pen off. assalamualaikum :)

♥ The Boss ♥

  
 Assalamualaikum :) I am suhaila. A girl who is trying to be a better muslimah through days. Pray for Gaza, please <3

♥ Leave me a message ♥



♥ Credits To ♥

Skin By Little Miss : //Suhaila Roslan
Edit by You : SUHAILAofie