**Suhaila's area**
Jangan bersedih kerana perpisahan,kerana itu semua ujian Tuhan,
Thursday, November 22, 2012 | 8:33 AM | 0 ♥ Sweet Candy
Assalamualaikum ya sohibi !

Ehh,tengah buat apa tu ? Reading ? Cycling ? Eating ? Ohh,semestinya tengah surfing internet. woo,FB woooo tweettweet :P Actually sekarang nie sue sangat kelam kabut sebab FB bukak,Twitter bukak,writing post,writing lettersssss for SMA program. Hehs,banyak kerja ? Jangan mengeluh. Tak selesaikan masalah kan. Yang penting fokus buat slow slow sepenuh hati,insyaAllah dipermudahkan :)

Panjangkan intro ? Biasalah macam kamu kamu semua buat essay sure ada intro rite,tapi bezanya intro di blog tak ada kaitan dengan isinya. HAHA.

The story begin.
 Pernah rasa sedih sebab perpisahan ? Sure semua pernah rasakan. Ya,perpisahan dengar perkataan dia pun dah tahu perkara yang dialamikan membuatkan seseorang rasa sedih sangat. Kadang-kadang bukan sedih sahaja tetapi marah,sakit hati semua ada, Kerana apa? Sebab,ramai manusia di alam ini belum faham dan mengerti apa itu perpisahan. Saya bercakap kepada diri saya juga.

Kenapa perlu sedih sebab perpisahan ? Kenapa kita asyik pandang yang negatif sebab dan kesan perpisahan ? Kenapa sedikit pun tak tercetus dekat hati kita untuk memandang dari sudut positif sesuatu perpisahan ? Percayalah,kalau kita terlampau sedih dengan perpisahan kita hanya bazirkan air mata,membuat diri lebih tidak terurus dan murung. Ada juga yang menyalahkan takdir. Sekali lagi,percayalah perpisahan itu ujian Allah. Allah memberi ujian mengikut kemampuan hambaNya. :)


Hikmah perpisahan.
Satu benda yang paling penting dalam perpisahan ini,ia banyak mengajar kita tentang the value of life. KESABARAN. dan KEYAKINAN tentang takdir Allah. Perpisahan memang menyakitkan tapi cuba kita mendalami dan muhasabah diri semula hikmah perpisahan yang kita lalui dan insyaAllah kita akan faham betapa indahnya sebuah perpisahan, Kerana banyak perkara yang boleh kita pelajari dan gunakan sebagai bekalan untuk meneruskan kehidupan yang sangat rumit di dunia mahupun di akhirat nanti.

Jadi,senyumlah. "Buah tembikai masam ke manisss?" answer the question out loud !!! see, you are smiling dear. Janganlah sedih,sakit hati dan marah lagi sebab perpisahan ya ? Pegang kata-kata ini *Setiap yang berlaku ada hikmahnya !*

Janganlah terlalu sedih dengan perpisahan,sedih tidak menjadi masalah tetapi ingat jangan sampai memakan diri dan merosakkan yang lain. Kerana di sebalik sesuatu perpisahan ada sebuah permata yang menanti. Please,smile back :')

awak,,senyum macam sue senyum ya ? kan maniiiis <3 hee.


I mean my words <3 
Assalamualaikum.


♥ The Boss ♥

  
 Assalamualaikum :) I am suhaila. A girl who is trying to be a better muslimah through days. Pray for Gaza, please <3

♥ Leave me a message ♥



♥ Credits To ♥

Skin By Little Miss : //Suhaila Roslan
Edit by You : SUHAILAofie