**Suhaila's area**
Things-to-do during my long long holiday..
Tuesday, April 23, 2013 | 1:58 AM | 0 ♥ Sweet Candy
Assalamualaikum.

woahhhhh *menguap luas luas. Ehh lamanya aku tertidur depan lappy nie. Berbulan bulan aku tak update blog. Lahai tidur nie punn kesian blog aku nie sunyi jeeee.  *Macam dulu meriah sangat lah kan ? Haha.

Okayy hai semua ! ni hao ma ? wo hen hao. apa khabar semua ? how are you ? insyaAllah sihat aje, selagi dapat bernafas di muka bumi Allah yang indah nie even banyak betul hal politik yang menyesakkan kepala -.- Itu tak kesah lah,selagi nafas nie free untuk dihirup selagi tulah bersyukurlah kepada setiap nikmatNya. :)

So,as i know,tak tahulah you all tahu ke tak aku dah habis or senang cakap TAMAT dalam one phase of my life. Iaitu foundation phase atau lebih dikenali dengan nama asasi. So dah habis lah pejam celik dua kali je dah habis dua sem. Yelah asasi orang cakap satu tahun. tapi sebenarnya dalam kehidupan sebenar kami cuma belajar dalam tempoh 14 minggu sahaja which is 3 bulan setengah lebih kurang in one sem. Then terus final. Memang nasib kami lah hari tuh tak ada study week macam bidan terjun aku time exam. HAHA. Tidur pun kurang , lebam lebam kat bawah mata. lepas tuh nak turun exam hall pun satu dugaan lagi dengan kene turun tangga yang banyakkkkk dan exam hall yang jauh. Sampai exam hall semua dah duduk kat meja masing masing,aku ? masih terhegeh nak cari meja. Then i realise kalau kau dah datang lambat tuh tak payah nak cari meja. Memang meja paling depan lah kau punya. Okay,itu nasib saya T.T

Then sampai lah aku dekat home suweeett home aku di Bukit Rambai Melaka ini. memnag heaven dapat balik rumah. Tapi untuk dua hari je aku rasa sebab hari yang seterusnya aku hampir pengsan kebosanan sebab tak tahu nak buat apa. Macam time lepas SPM dulu rasanya. Tapi aku rasa sekarang nie lagi teruk sebab at least time lepas SPM aku perguberjuang untuk negara a.k.a PLKN . So PLKN make my 3 months sangat terisi dengan benda sivik yang menguatkan jati diri dan berfaedah. Sekarang ? mana boleh aku pergi mohon PLKN untuk kali ke dua kan. Mustahil orang terencat je buat macam tuh. Disebabkan itu,aku atau lebih dikenali sebagai sue comel *hikhik telah mengaturkan beberapa perkara untuk disempurnakan sepanjang cuti nie. Tapi hanya dirangka di dalam otak so sekarang baru nak tranfer dalam online diary nie :)


The things are :

1. Lesen memandu kereta

Buku kursus KPP.
   *Actually hari ahad hari tuh baru pergi kursus KPP. Belum amik ujian komputer pun lagi. Tapi time kursus nie aku asyik kene aim dengan penceramah. Kimie cakap sebab aku comel sangat. puihh puihh :P Yang paling buat aku tertekan dengan penceramah nie boleh pulak dia nak main politik dalam kelas. no like -.-
   2. Belajar masak cookies (dalam otak kalau sedap boleh buat business nie haha )

buku ini turut dibeli dengan baucer buku :D
   *Buku nie time first first tengok memang menarik gila oi. Terus beli. Dalam dia punn amboi kecur air liur tengok.So tiba turn aku untuk try semua semua nie.

3. Menjadi bibik kehormat villa Dato'Khairol Bong

4. Membaca novel-novel yang telah dibeli dengan sakannya (Guna baucer buku ! Thanks Najib :*)

some of the novelss
  *Nie baru 3 novel je aku habis baca. Banyak lagi yang menanti. Sekarang sedang membaca hlovate-Contengan Jalanan , agak terganggu sedkit pembacaan kerana aku sedang membaca buku undang-undang untuk ujian komputer nanti :)

5. Mengisi masa dengan melakukan ibadah kepadaNya

Rasanya dah cukup banyak sebenarnya. So,dengan benda benda nie lah hari aku diisi. Semoga segala yang dilakukan mendapat keredhaanNya. Aminnn :)

♥ The Boss ♥

  
 Assalamualaikum :) I am suhaila. A girl who is trying to be a better muslimah through days. Pray for Gaza, please <3

♥ Leave me a message ♥



♥ Credits To ♥

Skin By Little Miss : //Suhaila Roslan
Edit by You : SUHAILAofie